Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
14-08-2025
Ostatnia modyfikacja:
14-08-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony
fot. Rafał Wilgusiak/PKP PLK
W tym kwartale nie zostanie ogłoszony zapowiedziany przetarg na projekt modernizacji linii kolejowej z Tomaszowa Mazowieckiego do Skarżyska. Termin jego rozpisania został przesunięty o kilka miesięcy. Przyczyną jest konieczność doprecyzowania niektórych aspektów technicznych planowanej inwestycji.

Przetarg na modernizację i elektryfikację linii kolejowej 25 między Tomaszowem Mazowieckim a Skarżyskiem-Kamienną miał zostać ogłoszony w trzecim kwartale tego roku. Do dziś postępowanie jednak się nie zaczęło i, jak przyznaje zarządca infrastruktury, nie wystartuje ani w sierpniu, ani we wrześniu. Nie oznacza to jednak rezygnacji z dofinansowanych w ramach programu Kolej Plus przygotowań do przebudowy ważnej trasy łączącej województwa łódzkie i świętokrzyskie.

PLK liczą na sprawne przeprowadzenie postępowania

– W trakcie prac przygotowawczych pojawiła się potrzeba doprecyzowania zakresu dokumentacji oraz uwzględnienia dodatkowych uwag technicznych – tłumaczy opóźnienie Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Aktualny harmonogram zakłada rozpisanie postępowania w czwartym kwartale. Spółka liczy, że sama procedura przebiegnie sprawnie, a nanoszone zmiany mają zapewnić wysoką jakość projektu.

Zadanie będzie na razie ograniczone do samej dokumentacji projektowej. PLK nie mają bowiem zagwarantowanego finansowania robót budowlanych, bo wniosek województw łódzkiego i świętokrzyskiego o ujęcie inwestycji w sztandarowym programie kolejowym poprzedniego rządu Zjednoczonej Prawicy nie obejmował fazy realizacji przedsięwzięcia, lecz jedynie jego przygotowanie. Prace w tym zakresie powinny zakończyć się najpóźniej w roku 2029. Termin samej przebudowy nie jest na razie znany.

– W ramach programu Kolej Plus będą prowadzone prace projektowe dla odcinków Tomaszów Mazowiecki – Opoczno i Wąsosz Konecki – Skarżysko-Kamienna – przypomina nasz rozmówca. Niedawno PKP PLK poinformowały, że środkowy fragment w rejonie skrzyżowania linii 25 z Centralną Magistralą Kolejową nie będzie ujęty w przygotowywanym zadaniu. Spółka potwierdziła teraz, że projekt inwestycji pomiędzy Opocznem a Wąsoszem będzie zakładał także dobudowę łącznic prowadzących na CMK.

Pociągi przyspieszą do aż 200 km/godz.

– Te prace będą finansowane ze środków krajowych – zapowiada Rafał Wilgusiak. Najważniejsze założenia obu przedsięwzięć to dobudowa drugiego toru na całym odcinku Tomaszów – Skarżysko połączona z elektryfikacją trasy, podniesienie prędkości maksymalnej do 200 km/godz. pomiędzy Tomaszowem a Wąsoszem i do 160 km/godz. z Wąsosza do Skarżyska dla pociągów pasażerskich i do 120 km/godz. dla pociągów towarowych czy wspomniana już budowa nowych odcinków na styku z CMK. Czas przejazdu z Tomaszowa do Skarżyska powinien więc docelowo skrócić się przeszło dwukrotnie.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Kasper Fiszer 08 sierpnia 2025

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

MON nie przejmie zarządu nad strategicznymi liniami kolejowymi

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Kasper Fiszer 08 sierpnia 2025

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

MON nie przejmie zarządu nad strategicznymi liniami kolejowymi

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij